2017. február 12., vasárnap

Veronica Roth: Árnyak és jelek (1.rész)


Árnyak ​és jelek (Árnyak és jelek 1.)


Fülszöveg: 

Egy rejtélyes áram által átjárt galaxisban mindenki különleges adománnyal születik. 
CYRA a shotet nép fölött uralkodó kegyetlen zsarnok húga, akit áramadománya fájdalommal és hatalommal ruház fel. A bátyja a képességeit kihasználva az ellenségei kínzására kényszeríti a lányt, ám Cyra nem csupán fegyver a testvére kezében: szívós, fürge és eszesebb, mint ahogy azt a zsarnok sejtené. 
AKOS egy földműves és egy orákulum nagylelkű fia Thuvhe fagyott bolygójáról, akinek hűsége a családja iránt nem ismer határokat, és akit különleges áramadománya védelmez. Miután Akost és fivérét ellenséges shotet katonák ejtik foglyul, kétségbeesetten küzd azért, hogy a testvérét kimenekítse – kerüljön bármibe. 
Akos Cyra világába kerül, és az országaik és családjaik közti viszály leküzdhetetlennek tűnik. Vajon segítenek-e egymásnak túlélni, vagy elpusztítják egymást? 
Az Árnyak és jelek Veronica Roth lenyűgöző története a barátság – és szerelem – erejéről egy váratlan adományokkal teli galaxisban.

Idézet a könyvből:

– Már ébredés előtt vesztettél. – közöltem vele. – Első lecke: a legkönnyebben úgy nyerhetsz meg egy küzdelmet, ha elkerülöd. Ha az ellenfeled mély alvó, vágd el a torkát még ébredés előtt. Ha lágy a szíve, játssz rá az együttérzésre! Ha szomjas, mérgezd meg az innivalóját. Fogod?
– Vagyis dobjam ki a becsületességet az ablakon?
– Becsületesség – fújtam megvetően. – A becsületnek nincs szerepe a túlélésben.
103. oldal

Értékelés a moly.hu-ról:
molly_  írta:
Egy dupla matekóra is jobban lekötött volna.
Olvastam, és azon agyaltam, mikor lesz már vége… kábé 100 oldalanként történt valami, akkor egy-két jelenet erejéig úgy éreztem, nem is olyan rossz, de aztán megint belassult a sztori. Olyankor leginkább csak mérgelődtem, mert
a,) egy kitalált világról olvasok idegen bolygókkal meg minden, és Roth az orrom alá dug egyszerre vagy 40 totál idiótán hangzó nevet, de szinte semmit nem fejt ki normálisan, ezért nem értem, hogy ki kicsoda, mi micsoda, meg hogy most akkor mivan és miért. Elég soká tartott, mire belerázódtam.
b,) A váltott szemszög még soha nem zavart ennyire. Eleve nem szerencsés E/1 és E/3 személyt is használni, de akkor még jöttek a csodálatos hibák is a könyvben, például amikor rossz karakter nevét biggyesztették az aktuális fejezethez.
c,) A karakterek. Cyrát már nem is próbálom megérteni, Akos meg kb annyi érzelmet hozott ki belőlem (meg magából is), mint egy zsák krumpli. De komolyan, annak ellenére hogy főszereplő, olyan mintha nem is lenne jelen, ott van de mégse.
Pedig hogy virult a fejem, amikor kihoztam a Libriből… valakinek Árnyak és jelek könyv occón? :D


Itt tudod letölteni:  Veronica Roth: Árnyak és jelek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése